איך לשווק את העסק שלי נכון

שיווק העסק שלך יכול להיות משימה מאתגרת במיוחד, בשוק עם המון רעש ותחרות צריך לחשוב על אסטרטגיה שיווקית נכונה, איך עושים את זה? ממה כדאי להימנע? מאמר חובה לכל בעל עסק

כדי לשווק את העסק שלך, יש מספר שלבים שכדאי לשים לב אליהם כדי להגיע לקהל רחב יותר ולצמוח במהירות, הנה כמה טיפים לשיווק העסק שלך:

1. קבע את קהל היעד: להגדיר מיהו קהל היעד, מהם הכאבים שלו, מהו הפתרון שאתה מציע, באיזו שפה הוא מדבר וכו'.. זה שלב קריטי ביותר, אם אתה יודע שקהל היעד שלך הוא ילדים אז כל מה שמסביב אמור להתאים לקהל היעד, השפה, העיצוב, השיווק וכו'.. הגדרת קהל היעד בצורה מדוייקת תאפשר לך להבין טוב יותר כיצד צריך לפעול בהמשך.

2. קבע מהי האסטרטגיה השיווקית: שיווק אורגני או שיווק ממומן? אולי שניהם? תוכל לקרוא עוד על ההבדלים ביניהם במאמר הזה, בגדול השיווק האורגני דורש יותר השקעה ומאפשר ללקוחות להגיע אליך גם ללא תשלום עבור שיווק לפלטפורמות כמו גוגל/פייסבוק אך הוא דורש השקעה לאורך זמן, שיווק ממומן מאפשר לך להופיע בגוגל בדף הראשון כל עוד אתה משלם עבור כך, קביעת האסטרטגיה תאפשר לך לפעול בערוצים המתאימים לכך.

3. בחירת הפלטפורמות: זה לא משנה אם בחרת שיווק אורגני או ממומן, בסופו של דבר אתה נמצא בפלטפורמה מסויימת (יוטיוב/גוגל/פייסבוק/טיקטוק וכו'..) ואתה רוצה לקבל חשיפה, כדאי לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר עבור העסק שלך, לצורך כך כדאי להבין את מהות העסק ולאיזו פלטפורמה הוא הכי מתאים, לדוגמא ישנם המון שירותים שיכולים לעניין לקוחות מסויימים גם אם הם לא חיפשו אותם בפירוש כמו "ביטוח חיים" או "קורס התפתחות אישית", גם אם מישהו לא חיפש את זה בפירוש עדיין אפשר לעניין אותו לפי "תחומי עניין" ולכן פייסבוק יכולה להיות פלטפורמה מצויינת מכיוון שהיא פועלת על פי תחומי עניין של הגולשים ולא על פי חיפושים, אם לעומת זאת אנו מדברים על שירותים ספציפים יותר כמו "עורך דין לענייני משפחה" שזה משהו מאוד ספציפי שאדם מסויים צריך אז גוגל תהייה הבחירה האידיאלית מכיוון שהיא בנויה על חיפוש מילות מפתח מדוייקות של הגולשים, אם אתה יוצר תוכן שקשור לעסק שלך ואנשים אוהבים ללמוד את מה שאתה מלמד אז יוטיוב/טיקטוק יכולות להיות פלטפורמות מעולות כדי לקבל חשיפה ועניין בשירותים/מוצרים שלך, האסטרטגיה השיווקית תלויה במספר גורמים, מוזמנת להתייעץ איתנו בדף צור קשר כדי לבנות אסטרטגיה שמתאימה עבורך.

4. פעילות ברשתות חברתיות: פעילות ברשתות חברתיות היא קריטית כדי לקבל חשיפה טובה יותר מגולשים לאורך זמן, הקפד להצטרף לקבוצות רלוונטיות בפייסבוק ולענות על שאלות שקשורות לעסק שלך, הקם דף/קבוצה בפייסבוק ודאג להעלות תכנים איכותיים מדי פעם, הוסף אנשים עם תחומי עניין דומים או כאלו שיכולים להיות לקוחות עתידיים שלך, זכור כי פייסבוק זאת רק פלטפורמה אחת, תוכל ליצור גם בלוג ולכתוב מאמרים, בנוסף לכך יוטיוב היא גם פלטפורמה מצויינת לחשיפה אורגנית לאורך זמן, תן ידע איכותי בערוצים השונים, זה ישתלם בטווח הארוך, חשוב להתמקד בפלטפורמה או שתיים ולא להתפזר ליותר מדיי מקומות שיהיה קשה לתחזק.

5. שיווק ממומן: זהו אחד הכלים העוצמתיים ביותר מכיוון שהוא מאפשר לך להפוך מעסק שאף אחד לא מכיר לאחד שמקבל חשיפה עצומה בגוגל/פייסבוק (או כל פלטפורמה אחרת), זה מאפשר לך לקבל פניות מגולשים מתעניינים בזמן קצר ובעצם לדחוף את העסק שלך קדימה בצורה משמעותית, אם אתה מעוניין לקדם את העסק שלך בגוגל הבחירה הטובה ביותר תהייה הקמת דף נחיתה/אתר תדמית והקמת קמפיין בגוגל, את התהליך מומלץ לעשות עם איש שיווק מקצועי כדי לקבל את התוצאות האיכותיות ביותר, כנ"ל כמובן לגבי פייסבוק, מזמינים אותך להתרשם מהחבילות שלנו ולקבל הצעה אטרקטיבית במיוחד.

שיווק בגוגל

אז איך מתחילים לשווק את העסק?

זכור כי כל עסק התחיל מ 0, גם העסקים הכי גדולים כמו גוגל ופייסבוק, הכי חשוב זה להתחיל. לעשות את הצעד הראשון והמחייב ולהיות עקבי לגביו, אם החלטת לעשות שיווק אורגני ביוטיוב מומלץ להתחייב לדוגמא לסרטון אחד בשבוע/שבועיים, אם החלטת ללכת על בלוג, כנ"ל – מאמר אחד בשבוע/שבועיים וכו'..

כמובן שתמיד תוכל לקחת אנשי שיווק ותוכן ולשלם להם עבור כך, הכל תלוי בתקציב שלך אבל באופן כללי כדאי מאוד שגם אתה תהייה פעיל ברשתות החברתיות כדי לקבל חשיפה טובה יותר.

ישנם חבילות שיווק מצויינות שמתאימות לאנשים שפחות מתחברים לעולם הדיגיטלי, החבילות האטרקטיביות והמהירות ביותר מתמקדות ב2 ערוצים:

1) דף נחיתה + שיווק בגוגל

2) דף עסקי בפייסבוק + שיווק בפייסבוק

הערוצים האלו מאפשרים זמן הקמה מהיר במיוחד וגם תוצאות תוך ימים בודדים, השאלה "מה עדיף" תלויה מאוד בסוג העסק, אתה כמובן מוזמן לקבל מאיתנו ייעוץ ללא התחייבות.

איש חושב

האם יש רעיונות נוספים לשיווק?

כמובן שכן, חשוב לזכור שכל סוג שיווק מתאים לעסק שונה ולכן כדאי לבחור בזהירות כדי לא לבזבז זמן, כסף ואנרגיה על ערוץ שפחות מתאים לעסק שלנו.

  • חלוקת פלייארים: מתאימה במיוחד לעסקים מקומיים או לעסקים שרלוונטים למגוון רחב מאוד של אנשים, מומלץ לחלק באיזורים הרלוונטים ביותר לפי סוג הבתים/דירות.
  • פרסום במקומון: פרסום מסוג זה מתאים מאוד לעסקים מקומיים.
  • שיווק במייל: ניתן לאסוף או לרכוש כתובות מייל של אנשים שעשויים להתעניין בשירות שלך ולשלוח להם תוכן איכותי בשילוב ההצעה העסקית שלך.
  • יוטיוב/טיקטוק: סרטונים מאפשרים לך לקבל חשיפה גדולה במיוחד במחירים אטרקטיבים, בנוסף לכך זה יכול לשרת את העסק שלך לטווח הארוך בצורה אורגנית (תנועה ללא תשלום).
  • שיווק שותפים: תוכל להגיד לחברים/מכרים שאתה עוסק בתחום X ועבור כל לקוח שמגיע אליך אתה מוכן לשלם Y, כך בעצם אנשים ימליצו עליך ויעבדו עבורך כדי לגייס לקוחות חדשים.
  • שיתופי פעולה: אם אתה עוסק בתחום כלשהו ויכול לעבוד עם אדם אחר זהו רעיון מצויין, לדוגמא אם אתה מעצב אתרים ופונה לעסק שנותן שירותים דומים באופן קבוע, תוכל להציע לו הצעה אטרקטיבית עבור הפניה של לקוחות וכך בעצם "לעבוד דרכו" בלי המאמץ של גיוס לקוחות.
  • רישום לגוגל מיי ביזנס: מאפשר לך לקבל חשיפה חינם ולאורך זמן, תוכל ללמוד עוד כך בסרטון הזה.

סיכום

ישנם דרכים רבות לשיווק העסק, חשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית ולהבין מהם המטרות שלנו לפני שפועלים, תכנון נכון יכול לחסוך לנו המון זמן, כסף ואנרגיה וכדאי שניצמד לתוכנית כלשהי, השלב הכי חשוב הוא לפעול ולהניע את המכונה הזאת שנקראית "העסק שלנו", הדרכים הפופולאריות ביותר לשיווק ממומן הן שיווק בפייסבוק או בגוגל וכך אחת מהן מתאימה לסוג עסק שונה, כדי שנקבל תנועה אורגנית יש צורך בהשקעה גדולה יותר (של כסף או זמן) אך זה ישתלם לטווח הארוך, לעומת זאת שיווק ממומן יאפשר לנו לקבל תוצאות מיידיות וחשיפה גדולה בזמן קצר, הגדרת המטרה חשובה מאוד כדי שנשיג את המטרות שלנו, בהצלחה.

מאמרים שכדאי לקרוא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות