קידום עסקים קטנים בגוגל

קריקטורה של 3 אנשים

קידום עסק בגוגל יכול להיות יקר במיוחד, רוצה לחסוך הון? מאמר זה במיוחד עבורך

איך מקדמים את העסק בגוגל? מהי הדרך הטובה ביותר? למה צריך בגלל חשיפה דיגיטלית בגוגל?

במאמר זה נסביר בצורה בהירה ופשוטה כיצד ניתן לקדם את העסק בדרך יעילה ורווחית במיוחד.

כידוע, כבעל עסק קטן אפשרויות השיווק והקידום שלך רחבים במיוחד, שיווק בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ועוד.. אחד הכלים העוצמתיים במיוחד לקידום העסק הוא ללא ספק שימוש בגוגל, מדוע? התשובה היא פשוטה: כשאתה מחפש בעל עסק – באיזו פלטפורמה אתה מחפש אותו? גוגל.

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם ובישראל וכדאי לך מאוד להראות שם נוכחות.

מהם האפשרויות לקידום העסק בגוגל?

קידום בגוגל יכול להגיע ב 2 מסלולים מרכזיים:

  1. קידום ממומן: בקידום זה תוכל בעצם לשלם לגוגל תשלום יומי כלשהו (לדוגמא 50 ש"ח ביום) וגוגל בעצם ידאג להציג את המודעה שלך בדף הראשון של גוגל ובעצם לחשוף את הלקוחות שלך לאתר תדמית או דף נחיתה שיצרת, בקידום זה תוכל לקבל תנועה לאתר שלך באופן מיידי כל עוד קמפיין השיווק באוויר.
  2. קידום אורגני: בקידום זה תוכל לקבל תנועה אורגנית לאתר גם ללא תשלום לקמפיין בגוגל, זה אומר שאתה מקבל תנועה לאתר לגמרי בחינם מגולשים שמחפשים שירותים או מידע שאתה מנגיש עבורם.

אולי גם יעניין אותך גם כיצד לקבל לידים איכותיים לעסקים קטנים.

מה עדיף? קידום אורגני או ממומן?

אם אתה רוצה לקבל לקוחות החל ממחר אז קידום ממומן זאת הדרך היחידה שלך לקבל תנועה לאתר באופן מיידי מכיוון שקידום אורגני זאת השקעה גדולה יותר והתוצאות לא מגיעות בטווח הזמן המיידי אך מצד שני זאת השקעה של אנשים שמסתכלים לטווח הארוך ומוכנים להשקיע בהתאם לכך, כמובן שניתן לשלב קידום אורגני וממומן ובכך בעצם להרוויח משני העולמות אך ההשקעה שלנו תהייה בהתאם.

משווקת אתרים עם לקוח

איך עושים קידום ממומן בגוגל בצורה איכותית?

השלב הראשון עבור קידום ממומן היא ליצור פלטפורמה – אתר תדמית או דף נחיתה, ברגע שהגולשים לוחצים על המודעה שלנו בגוגל נוכל להעביר אותם לאתר שלנו ובכך בעצם להציג את המוצרים או השירותים שאנו מעוניינים למכור, השיקול המרכזי כאן הוא כיצד לבנות את האתר בצורה נכונה ולאן בדיוק להוביל את הקונה הפוטנציאלי, האם כדאי להעביר אותו ישירות לאתר כדי שישאיר פרטים? האם כדאי להוביל אותו לדף נחיתה עם אחוזי המרה גבוהים? האם כדאי לחמם אותו בפוסט מקצועי שהכנו כדי למתג אותנו כמקצוענים ולאפשר לו להתרשם מאיתנו קצת יותר? זכור כי רוב מוחלט של הגולשים נכנסים לאתרים ולא מבצעים שום קניה או השארת פרטים כלשהי ולכן חשוב לדעת כיצד עושים זאת נכון, אם העסק שלך הוא ניקוי מזגנים או חלונות – אפשרויות ההמרה שלך יהיו גבוהות בהרבה בדף נחיתה אבל אם אתה משווק דירות להשקעה יהיה לך קושי רב לקבל את אמון הגולשים מכיוון שמדובר בעסקה גדולה יותר ולכן אולי עדיף להוביל את הגולשים לכתבת תוכן איכותית ואולי אפילו לאפשר להם לקבל "מדריך חינמי" אטרקטיבי כלשהו כדי להגביר את האמון ולבנות מערכת יחסים שתאפשר לנו לשווק את הנדל"ן להשקעה בהמשך בצורה טובה יותר, כמו ששמת לב, את אסטרטגיית השיווק כדאי שנבנה בהתאם לתחום שבו אנו עוסקים ולא כתהליך קר וקבוע.

איך עושים קידום אורגני בגוגל בצורה איכותית?

קידום אורגני מאפשר ללקוחות להיחשף לאתר שלך בגוגל גם ללא הוצאות שיווק, איך עושים זאת? במשפט אחד: תוכן הוא המלך.

השלב הראשון הוא לזהות מיהו קהל היעד שלנו ולהתאים את התכנים באתר עבורם, אחת הדרכים הטובות ביותר זה פתיחת בלוג מאמרים מקצועיים שבו נוכל לתת ערך לקהל היעד שלנו, זכור כי השלב הראשון הוא לא לנסות למכור שום דבר, כשאתה נותן ערך משמעותי בבלוג שלך אתה בעצם ממתג את עצמך כמקצוען בתחומך, מאפשר לגולשים להתחבר אליך באופן אישי, מגביר את האמון ומקדם את האתר שלך בו זמנית, משתמש שנמצא באתר שלך זמן רב עוזר לגוגל להבין שיש כאן ערך שאנשים מקבלים וכך למעשה גוגל מקדם את האתר שלך טוב יותר!

אז איך נותנים ערך משמעותי? זכור כי ערך משמעותי מבחינתך זה לוא דווקא ערך משמעותי עבור הקונים הפוטנציאלים שלך, תוכל לדבר שעות על תוכן מקצועי שלא יעניין אף אחד, ולכן – חשוב לבדוק מה בדיוק הקונים הפוטנציאלים שלך רוצים לדעת? מהם הכאבים שלהם? מה הם מחפשים בגוגל? ככל שתשאר יותר שאלות רלוונטיות ובהתאם לכך תבצע חקר מילות מפתח איכותי – כך תגדל החשיפה לאתר שלך בהדרגה ותקבל תנועה אורגנית 100% בחינם.

מה שמאפשר את התנועה האורגנית זה בעצם ה – SEO (אופטימיזציה לאתרים), כמובן שזה מקצוע לכל דבר, לצערי חלק גדול מבעלי העסקים הקטנים מחפשים כיצד לחסוך בכל דבר ואיך לחפש קיצורי דרך שלא מובילים אותם אל המטרה, קידום אורגני זאת השקעה לטווח הארוך וכדאי לעשות אותה כמו שצריך כדי למקסם את סיכויי ההצלחה, אחד השירותים הנפוצים שאנו מציעים לבעלי אתרים אלו "כתבות תוכן בשילוב SEO" שזה בעצם אומר הכנת מאמרים מקצועיים לאתר עם שילוב מילות המפתח הנכונות כדי לקדם אותם טוב יותר בגוגל, תוכל ליצור איתנו קשר כאן לפרטים נוספים.

מהי הבחירה הטובה ביותר?

לצערי אין לזה תשובה אחת, הכל תלוי במטרה שלך.

יש לך סבלנות? רואה את עצמך בעסק גם עוד 7 שנים? חשוב לך לקבל המון לידים חינם במשך שנים? מוכן להשקיע בשביל הטווח הארוך? אם התשובות הן "כן כן כן!" אז קידום אורגני זאת הבחירה הטובה ביותר עבורך, כמובן שמקביל תוכל גם לבצע קידום ממומן אם תרצה לקוחות בטווח זמן המיידי.

לעומת זאת, אם אתה שחקן בעסק חדש, שלא בטוח שתהייה בו עוד שנה שנתיים ואתה רוצה להזרים לקוחות מהר במיוחד, למרות הידיעה שהתנועה תעצור כשתפסיק עם השיווק הממומן אז בהחלט השילוב בין דף נחיתה לשיווק ממומן בגוגל זאת הבחירה האידיאלית ביותר עבורך.

כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

הקמת קמפיין בגוגל נעה לרוב בין 1000 ש"ח ל 3000 ש"ח לא כולל מע"מ עבור עסקים קטנים, זה אומר שאתה משלם לדוגמא 1500 ש"ח עבור הקמת קמפיין בגוגל שזה בעצם המחיר עבור האדם שהקים לך את הקמפיין + תשלום יומי כלשהו לגוגל לבחירתך, מומלץ בדרך כלל לבחור תקציב מינימלי של 50 ש"ח על מנת לבצע בדיקות והתאמות בצורה האידיאלית, חישוב כולל לדוגמא:

1500 ש"ח לחודש + 50 ש"ח תקציב יומי (כפול 30 ימים בחודש) = 3000 ש"ח עבור שיווק חודשי.

כמובן שתוכלו לבחור תקציבי שיווק בסכומים אחרים אך באופן כללי כך זה עובד.

כמה עולה קידום אורגני בגוגל?

קידום אורגני בגוגל מורכב מכל כך הרבה דברים והמחירים משתנים מאוד כך שקשה לתת השערות מחירים אבל בכל זאת נתמקד בשירותים העיקריים שמוצעים היום בשוק בשילוב מחיר משוער עבור כל אחד מהם:

* אופטימיזציה כללית ראשונית (1500 ש"ח): בתהליך זה איש האופטימיזציה יאבחן את האתר שלכם ויבין מה ואיך ניתן לשפר על מנת שהאתר יקבל חשיפה טובה יותר, דברים כמו כיווץ תמונות, הוספת תוספים רלוונטים, קישור אתר לגוגל, סדר וארגון מבחינת תגיות, הגדרת מפות XML ועוד

* כתיבת מאמר (500 ש"ח): כתיבת מאמר מקצועי שמכיל בתוכו מילות מפתח רלוונטיות, תמונות, מבנה תגיות נכון וכמובן תוכן איכותי מאפשר לך לקבל חשיפה לטווח הארוך ולתת ערך לגולשים שלך, במאמר זה תוכל גם להפנות אותם לדף יצירת קשר או לשלב טופס יצירת לידים, זהו ללא ספק אחד הכלים העוצמתיים ביותר בקידום האורגני.

* קישורים (250 ש"ח לקישור בודד): טווח המחירים של הקישורים הוא רחב מאוד, המטרה של הקישורים זה בעצם להוסיף לינק של האתר שלך בכתבה באתר אחר, ככל שהאתר מדורג טוב יותר בגוגל כך מחיר הקישור יעלה בהתאם, הקישורים עוזרים לך לקבל יותר אמינות מגוגל וכתוצאה מכך לחשוף את האתר טוב יותר לגולשים ברשת.

* תחזוקה שוטפת (1500 ש"ח): תחזוקה זאת מאפשרת לך לשפר את הביצועים הקיימים של האתר, דברים כמו סדר וארגון, מעקב ושילוב מילות מפתח נוספת, המלצה לכתבות רלוונטיות נוספת שיכולות להביא תנועה לאתר, עדכוני meta description ועוד..

סיכום

ישנם 2 דרכים מרכזיות לקדם את העסק שלך בגוגל, קידום אורגני או קידום ממומן, הבחירה אמורה להיות בהתאם למטרה שלך, אורגני עובד עבורך לטווח הארוך אך מצריך השקעה וסבלנות וממומן עובד עבורך כל עוד אתה משלם לגוגל ומאפשר לך לקבל תנועה מהירה, אנו משלבים אתר תדמית עם דף נחיתה שבעצם מאפשר לך להנות מ-2 העולמות במוצר אחד בודד, מזמינים אותך ליצור קשר כאן לפרטים נוספים, בהצלחה 🙂

מאמרים שכדאי לקרוא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות