לידים איכותיים לעסקים קטנים

איש מחייך עם טלפון

צריכים יותר לידים לעסק? איך משיגים לידים איכותיים לאורך זמן? במאמר זה נחשוף את הסודות של המשווקים הגדולים בעולם

לידים איכותיים הם גולשים שמתעניינים בשירות או במוצר שלנו ויש להם סיכוי גבוה להפוך ללקוחות משלמים, ככל שאיכות הפנייה טובה יותר, גדל הסיכוי שהקונה מוכן לבצע רכישה.

דרך מצויינת לבדוק איכות לידים היא על ידי הפעולות שננקטו על ידם, תקציב, עניין בתוכן השיווקי, התאמה לקונה האידיאלי שלנו, אמון גבוה ועוד.. במאמר זה נתמקד באסטרטגיית לידים איכותיים לטווח הארוך, אסטרטגיה זאת אולי לא תניב פירות בטווח הקצר אך היא יכולה להיות מטאורית לטווח הארוך.

חשוב לזכור שהמטרה הסופית שלנו היא לקבל ליד שמוכן באופן יחסי כדי להתקדם לעסקה, כדי לעשות זאת אנו אמורים ליצור את התנאים הנכונים הרבה לפני שאנו ניגשים להצעה העסקית שלנו, בדיוק כמו גידול של צמחים – ברגע שיש להם את כל התנאים הנכונים הם יצמחו. 

איך יוצרים את התנאים הנכונים?

ישנם תנאים קריטים שחייבים להתקיים על מנת לקדם אותנו בצורה הטובה ביותר, לאפשר לנו לקבל לידים חמים ולקוחות משלמים לטווח הארוך, על כל פרמטר אפשר לדבר במשך שעות ארוכות אך נתמצת זאת עבורכם:

1) אמון: אם הגולש לא סומך עליך או על החברה שלך הסיכוי לסגור הוא נמוך מאוד, בניית אמון יכולה להתבצע על ידי מגוון רחב של דברים כמו: יצירת תוכן איכותי, חשיפה של האנשים שמאחורי החברה, לינקים רלוונטים לתגובות חיוביות (פייסבוק/גוגל), בניית סיפור סביב המותג, המלצות מלקוחות קודמים, הכרות אישית ועוד..

2) מיתוג: עסק שנראה "וואו" משדר ללקוח שלו מקצועיות, אמון, דייקנות, איכות ועוד פרמטרים שמשפיעים על ההחלטה שלו לקנות או לא, תחשוב על זה, אם אתה נכנס למסעדה ורואה אוכל על הרצפה, שולחנות מלוכלכים ואת בעל הבית מעשן סיגריה כשהפיתה ביד השניה שלו – האם תרצה לקנות מעסק כזה? כנראה שלא. כל מה שאתה רואה מסביבך משדר לך חוסר מקצועיות ושירות ברמה נמוכה, וזה עוד לפני שהסתכלת בתפריט, משמע העטיפה היא קריטית (לפעמים יותר מהמוצר) – אז כדאי שתעשה אותה כמו שצריך.

3) מקצועיות: כל דבר שאתה עושה – תעשה אותו כמיטב יכולתך. אל "תעגל פינות" ואל תעשה "1000 דברים ביום", עדיף שתתמקד במעט משימות בכל יום אבל תעשה אותם כמו שצריך, ואם אתה לא יודע או לא מסוגל אז פשוט שכור את האנשים הנכונים שיעשו זאת עבורך, כשאתה מחפש איך להטיב עם הלקוחות שלך הם רואים ומרגישים זאת בתוצאה הסופית, כפועל יוצא הם גם עובדים איתך לטווח הארוך וגם ממליצים עליך לחבריהם.

4) שיווק איכותי: שיווק מתחלק ל-2 חלקים עיקריים, שיווק ממומן או שיווק אורגני, שיווק ממומן בגוגל יכול להיות דף נחיתה איכותי ואילו שיווק אורגני יכול להיות אתר עם תוכן משמעותי שמאפשר לך לקבל תנועה אורגנית (ללא תשלום לשיווק ממומן), השיווק האורגני הוא ללא הספק האיכותי ביותר אך הוא דורש מאמץ גדול הרבה יותר והשקעה לטווח הארוך, אם אתה מתכנן להישאר בעסק שלך בעוד 10 שנים אז ללא ספק השיווק האורגני הוא הבחירה העוצמתית ביותר.

5) סיסטם: מהמילה System באנגלית, מערכת יעילה לניהול שוטף של העסק עם מקסימום אוטומציה ומינימום מאמץ, אם אתה לא מתנהלים בצורה נכונה אתם תעבדו הרבה יותר קשה ולא יעיל, העולם הדיגיטלי מאפשר לכם לעבוד עם תוכנות רבות שיחסכו לכם זמן, מאמץ וכסף ויהפכו את העסק שלכם למכונה יעילה ומשומנת, אחד הכלים הבולטים הוא CRM – סרטון הדרכה כאן, גם אם אתם לא מבינים בטכנולוגיה ועובדים בשיטה מסויימת תמיד תוכלו לשכור או להתייעץ עם האנשים הנכונים שיכניסו עבורכם אוטומציה לעסק, דוגמא לסיסטם יעיל לאחר התבססות העסק: איש השיווק שולח את הלידים שלכם ל CRM, איש המכירות ניגש ל CRM ומתקשר ללקוחות, כשהוא סגר עסקה הוא מעביר את הפרטים שלה לשליח כדי שיבצע את המשלוח וכו'.. בדוגמא זאת גם אם בעל העסק לא פעיל אקטיבי הוא יכול להדריך את העובדים שלו בהתאם ולפקח על הכל מלמעלה.

עובד עם לפטופ

תכל'ס - איך משיגים לידים חמים?

לאחר שהבנו את הפרמטרים החשובים ביותר שהם אמון, מיתוג, מקצועיות, שיווק איכותי וסיסטם הדבר שיכול להפוך את כל אלו לגלולת קסם עוצמתית זה נתינת "ערך משמעותי" לאנשים שיש להם פוטנציאל להפוך ללקוחות משלמים, נתינת הערך מתבצעת מתוך תשוקה אמיתית לעזור לאנשים ולקדם אותם לעבר המטרות שלהם, כפועל יוצא מכך תקבלו גם אתם תנועה של לקוחות שנהנו מהערך שנתתם ויהיו מוכנים לשלם עבור המוצרים או השירותים שלכם, נתינת הערך יכולה להתבצע במגוון רחב מאוד של פלטפורמות כמו: בלוג (בדיוק כמו זה), יוטיוב, טיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם וכו'..

כדאי להבין 3 דברים מרכזיים:

1) מיהו הלקוח הפוטנציאלי? מה הצרכים שלו? איך אוכל לסייע לו?

2) איך אני מנגיש את התוכן שלי בצורה המקצועית ביותר?

3) איך אני מבצע המרה של אותם גולשים ללקוחות משלמים?

אם אתה מוכר פרגולות ויש לך סרטונים מצחיקים בטיקטוק עם 20 אלף עוקבים, כנראה שלא תוכל לבצע המרה יעילה שלהם ללקוחות משלמים, לכן חשוב מאוד להעלות תכנים שיהיו רלוונטים לנישה שבחרת, עדיף נישה קטנה ואיכותית מאשר נושא כללי שמדבר ל"כולם" אבל עם יחס המרה אפסי.

זכור כי המטרה הראשונית היא "לייצר קהל" סביבך או סביב המותג שבנית, כך תגרום ללקוחות להגיע אליך בצורה פסיבית ולטווח הארוך במקום שאתה תרדוף אחריהם, אתה עובד קשה עבור זה אך גם נהנה מהפירות לטווח הארוך.

כמה זמן לוקח לייצר תנועה אורגנית?

יצירת תנועה אורגנית טובה יכולה לקחת בין מספר חודשים למספר שנים, הכל תלוי בתחום שבו אתם עוסקים (עד כמה הוא תחרותי), בהשקעה שלכם, באיכות התכנים וכו'..

חשוב לזכור שזוהי אסטרטגיה לטווח הארוך ולא כל אחד בנוי לכך מכיוון שזה דורש השקעה משמעותית ומספר פעמים זה גם יכול להיכשל, ולכן חשוב לצמצם את הסיכונים ככל האפשר וללמוד את התחום שנכנסתם אליו לצורך תנועה אורגנית, דברים כמו תוכן איכותי, מילות מפתח ואופטימיזציה, יכולת התנסחות טובה, עריכת וידאו טובה, הבנה של צרכי הלקוח הפוטנציאלי ועוד..

יש לי תנועה - איך אני מייצר לידים?

ברגע שאתה מייצר את התנועה האורגנית ונותן ערך אמיתי תוכל לבצע המרות ללידים במגוון רחב של דרכים, אחת הדרכים הפופולאריות הן הצעה מיידית חינמית עם ערך משמעותי עבור הגולש בתמורה להשארת פרטים כמו שם ומייל, ההצעה חייבת להיות אטרקטיבית ובעלת ערך אמיתי, דוגמא להצעה (אמיתית) כזאת לפניך:

אם אתה מעוניין לקבל 3 טיפים פשוטים אך עוצמתיים שיאפשרו לך לקבל חשיפה אורגנית משמעותית – פשוט מלא/י עכשיו שם ומייל ותקבל גישה מיידית.

    דוגמא אמיתית זאת מאפשרת לך לראות איך אפשר להמיר "גולש" לשותף ב"רשימת תפוצה", כמובן שהמשתמש יוכל בקלות לבטל את הרישום לרשימת התפוצה אך למעשה התחלנו סוג של "מערכת יחסים", ברשימת התפוצה אוכל לשלוח תוכן איכותי שאני חושב שיוכל לעניין את החברים בה, לשתף מבצעים מיוחדים, לקדם סרטוני יוטיוב וכו'..

    המטרה היא לא להשתמש בפלטפורמה עם "שיווק אגרסיבי", זה אולי עובד לטווח הקצר אבל בטוח שלא לטווח הארוך, אם תיתן תוכן איכותי, תבצע המרות נכונות לרשימת תפוצה/לידים תוכל לקבל לקוחות משלמים בצורה קלה הרבה יותר, לקוח שדיבר איתך אחרי שקרא כמה כתבות באתר יהיה הרבה יותר בשל ורגוע להתקדם איתך לעסקה, הוא יסמוך עליך כמקצוען והשיחה תהייה קלה מאוד עבור שניכם.

    סיכום

    כדי לקבל לידים איכותיים לעסק שלך יש צורך ביצירת ערך עבור הלקוח הפוטנציאלי, יצירת תוכן איכותי, הבנה של דרכי הקידום האידיאליים בהתאם לערוץ שבחרת וכמובן המון השקעה ואהבה לדבר, אם חשוב לך לקדם את העסק לטווח הארוך אך אין לך זמן או הבנה באפשרויות הללו אנו מזמינים אותך לשיחת ייעוץ ללא התחייבות – לחצ/י עכשיו כאן ונטיס את העסק שלך קדימה, בהצלחה!

    מאמרים שכדאי לקרוא

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    Accessibility Toolbar